اعتماد بنفس
نوشته شده توسط : نازنین خطر

افزایش اعتماد به نفس کودک
تاريخ: جمعه 1394/07/10 | 23:25 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید!

می خواهید کاری کنید تا فرزندتان احساس مهم بودن بکند؟ انجام این کارها و گفتن این جملات کمک بزرگی برای تحقق این هدف به شما می کنند.
اعتماد به نفس کودک را با این جملات بالا ببرید!
1. حضور او در جمع خانواده را مهم بدانید. مثلا بگویید «وقتی خدا تو رو به ما داد، می دانست ما چه چیزی در زندگی احتیاج داریم»

2. ببخشید عزیزم. می توانی من را به خاطر کاری که کردم ببخشی؟

3.من تو را می بخشم. و دیگر این موضوع را مطرح نمی کنم. باشه؟

4.امشب می خواهم فقط وقتم را با تو بگذرانم. چه کاری دوست داری که انجام بدهیم؟

5. بله، امشب غذایی رو میپزم که دوستش داری.

6. من به تو اعتماد دارم.

7. از تو ممنون هستم.

8.بکار بردن صفات مثبت. نمی توانم باور کنم که تو چقدر ... هستی.

9.به تو افتخار می کنم.

10. برایت روی میز پول گذاشتم.

11. حرفت را باور می کنم.

12. به تو افتخار می کنم. حتی با اینکه تو خیلی خوب نبودی، همچنان به تو افتخار می کنم.

13.می دانم که اخیرا خیلی رو در رو حرف نزده ایم. اما میخواهم بدانی که تو را قبول دارم. حتی اگر با تو موافق نباشم. و سعی می کنم برای بهتر شدن رابطه بین ما تلاش کنم تا هر دو بتوانیم دیگری را خوب درک کنیم.

14. برایت فلان چیز را گرفته ام.

15. از توانایی های او در یک موضوع خاص تعریف کنید. اخیرا دیده ام که در فلان چیز خیلی پیشرفت داشته ای. درست مثل فلان کاری که انجام می دادی.

16. تو را در فلان چیز تحسین می کنم. خیلی چیز ا از تو در این زمینه می توانم یاد بگیرم.

17. انتخاب بسیار هوشمندانه ای بود.

18.توواقعا داری مرد / خانم می شوی. نمی توانم بگویم چه قدرهیجان انگیز است!

19. می دانم که چقدر در فلان قضیه اذیت شدی. من واقعا متاسفم. نمی دانم چه قدر تحمل این موضوع برایت دشوار است ولی می دانم که لحظات سختی داشته ای.

20.تو همیشه فرزند من هستی و من همیشه تو را می بخشم و دوست دارم.

21. برو تا فردا صبح بخواب و استراحت کن.

فکر چیزی نباش.

22. فکر نمی کردم بتوانی فلان کار را انجام بدهی. واقعا من را تحت تاثیر قرار دادی.

23. نظرت درمورد فلان چیز چه است؟

24.چون میدونستم کار داری و یادت نیست من وقت دندانپزشکی تو را کنسل کردم.

25. بکار بردن صفات خوب در مورد پدر او. من پدرت را خیلی دوست دارم. او واقعا فوق العاده است.

26. دوست دارم وقتم را با تو بگذرانم.

27. خیلی خوشحالم که الان خانه هستی.

28. دوست دارم فلان کار را با تو انجام بدهم.

29. تو یکی از بهترین هدایایی هستی که خدا به من داده. واقعا خوشحالم خدا تو را به من داده.

30. وقتی با تو هستم احساس غرور خاصی می کنم.

31. خیلی خوب از عهده فلان کار برآمدی.

32. غذای مورد علاقه ات را درست کرده ام.

33. من تو را همان طور که هستی دوست داری. می دانم شاید خودت خیلی از خودت راضی نباشی ولی خداوند دقیقا می دانسته که تو را چگونه بیافریند. و من هم تو را همان طور که او آفریده دوست دارم و دلم نمی خواهم تو جور دیگری بودی.

34. مطمئن هستم که خدا از هر دوی ما مراقبت می کند. او همیشه این کار را کرده است. بیا باهم از او بخواهیم و دعا کنیم.

35. با لطف و کمک خدا، من و پدرت هرگز و هرگز از هم جدا نخواهیم شد.

36. فلان لباس چه قدر به تو می آید.

37. اگر من جای تو بودم، همین حس را داشتم.

38. می توانی صدای موزیکی که گوش می دهی را کمی بلند کنی؟

39.خیلی در فلان کار مرتب و منضبط هستی.

40.فلان کاری که کردی واقعا شجاعانه بود.

41.حس می کنی که تو را در کت می کنم؟

42.اگر چیزی را بخواهی در من به عنوان مادرت تغییر بدهی، چه چیزی خواهد بود؟

43. واقعا در فلان زمینه استعداد خوبی داری.

44. بیا باهم بریم به مادربزرگ و پدربزرگ سر بزنیم.

45. تماشای بزرگ شدن تو واقعا جالب است.

46. ​​فقط می خواستم بدانی که من برایت دعا می کنم.

47.دلم برایت تنگ شده ولی خوشحالم که دارد به تو خوش می گذرد.

48. واقعا وقتی خودت هستی من را خوشحال تر می کنی.

49. خیلی دوستت دارم.


www.psychologists.ir
www.psychology.blogfa.com


نظر بدهید
کانال روان شناسی مثبت نگر و مهارت های زندگی راه اندازی شد
تاريخ: جمعه 1394/07/10 | 11:31 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
با سلام
کانال روان شناسی مثبت نگر و مهارت های زندگی در تلگرام ایجاد گردید، جهت ورود به کانال بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
https://telegram.me/ravanshenasmosbat
نکته: جهت ورود به کانال روان شناسی، تلگرام شما باید آخرین ورژن باشد، آخرین نسخه «تلگرام» را در بازار اندروید دانلود کنید:
http://cafebazaar.ir/app/؟id=org.telegram.messenger
بعد از آپدیت تلگرام، می توانید وارد کانال شوید.

نظر بدهید
هاله انرژی مثبت
تاريخ: جمعه 1394/07/10 | 9:25 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
طبق یافته های دانشمندان، هر کسی دربردارندۀ هاله ای از انرژی در اطراف خود است که این هالۀ انرژی به تفکرات فرد بستگی دارد؛ تفکرات مثبت هاله های انرژی مثبت و تفکرات منفی هاله های انرژی منفی را تولید می کنند. پس با توجه به اینکه هاله های انرژی در اطراف هر شخصی وجود دارد، مجاورت با افراد مثبت اندیش یا منفی نگر باعث تاثیر در رفتار ما می شود. برای مثال با خود تصور کنید که چرا یک کودک در بغل مادر خود احساسی بسیار خوب دارد؟ یقینا به این دلیل است که مادر با عشق خالص و ناب خود به کودک، انرژی خود را به او منتقل نموده و با بغل کردن کودک، وی را در فضای انرژی مثبت خود قرار می دهد. همینطور در مورد هاله های انرژی افراد خوب، مثبت نگر و .... و نیز هاله های انرژی افراد منفی نیز همینطور است. حتما تابحال همنشینی با افرادی که تفکرات منفی دارند همنشین شده اید. قطعا تا چند دقیقه یا ساعت دچار نوعی کاهش انرژی شده و حالت شادابی خود را از دست داده اید.

قانون جذب می گوید:
هر انرژی تمایل به جذب انرژی همانند خود را (در شکل کاملتر) دارد.

به همین دلیل است که قانون جذب به ما می گوید شما بخواهید (به خواستۀ خود فکر کنید) سپس ما با تصور کردن و تلقین به نفس و در واقع با تابش انرژی به هستی، آن چیزی که به آن فکر می کرده ایم را به شکل پرتراکم خود (یعنی جسم و تجسم یافته) به دست می آوریم. این اساس قانون جذب است. همچنین یک قانون در علوم پایه وجود دارد که می گوید:

همیشه شکل کم تراکم هر انرژی تمایل به جذب شکل پرتراکم و انبوه خود دارد.

نظر بدهید
با ترس کودکان از پزشک چه کنیم؟
تاريخ: پنجشنبه 1394/07/09 | 20:19 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
با ترس کودکان از پزشک چه کنیم؟

کودكان معمولا از رفتن به مطب پزشكان هراس دارند. گاهی جو حاكم بر اتاق انتظار باعث اضطراب آنها می شود و گاهی نیز مشاهده پرستار یا پزشك به هراس شان می اندازد. این حالت را «سندروم لباس سفید» می نامند.

با به كار بستن توصیه های زیر می توانید نگرانی كوچولوی خود را كاهش دهید:

¤ از خانه شروع كنید: شما می توانید از فرزند خود بخواهید برخی از كارهایی را كه در مطب انجام می شود در خانه انجام دهد مثل ایستادن بر روی ترازو، در دهان گذاشتن دماسنج و ...

به این تربیت او متوجه می شود كه پزشك و پرستار هدفی جز كمك كردن ندارند.

¤ مطالعه كنید: در زمینه ترس كودك تان از پزشك به مطالعه كتاب های مفید بپردازید.

¤ توضیح علت رفتن به مطب: به كودك خود در مورد علت رفتن به مطب توضیح دهید، به طوری كه او بتواند پزشك را در جریان بیماری اش قرار دهد.

یادتان باشد حتی یك كودك كم سن و سال هم می تواند علت رفتن به مطب را درك كند.

¤ دروغ نگویید: با فرزند خود رو راست باشید. اگر به دروغ به او بگویید كه به وی آمپول نمی زنند اعتماد خود را نسبت به پزشكان و پرستاران از دست می دهد. اگر قرار است به كودك تان واكسن تزریق شود این موضوع را به او بگویید. آمپول ممكن است دردناك باشد ولی درد آن به زودی پایان می یابد و در عوض ایمنی فرزندتان در مقابل بیماری ها تضمین می شود. با زبانی قابل فهم با كودك خود حرف بزنید و به او بگویید كه تزریق واكسن برای سلامتی او ضروری است و پرستاران به این علت به وی واكسن می زنند كه دوستش دارند.

¤ با آمادگی به مطب بروید: اسباب بازی مورد علاقه فرزندتان را به همراه داشته باشید.این كار به او آرامش می دهد.

¤ در مورد تمام مسائل به كودك خود توضیح دهید: كودكان طبیعتا كنجكاو هستند. از این ویژگی استفاده كنید و قبل از رفتن به مطب در مورد تمام وسایلی كه احتمالا مورد استفاده قرار می گیرد به وی توضیح دهید. این كار آرامش او را به همراه خواهد داشت.برخی از اضطراب ها در ترس از ناشناخته ها ریشه دارد. تمام انسان ها به طور غریزی از ناشناخته ها می ترسند و به همین دلیل از موقعیت های خطرناك احتراز می كنند. كودكان نیز در این زمینه با ما تفاوتی ندارند.

آنها دارای این ترس غریزی هستند و زمانی كه نمی دانند چه چیزی در انتظارشان است این ترس بیشتر می شود. به كودك خود بگویید برای كمك به اوست كه وسایل مختلف در مطب گذاشته شده است.

اطمینان از آرامش كودك مهم ترین مسأله است. كودك شما باید بداند كه هر كاری انجام می دهید به نفع اوست.

نظر بدهید
با هفت باور سمی خداحافظی کنیم
تاريخ: پنجشنبه 1394/07/09 | 13:38 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
بیایید با باورهاى سمى خداحافظى كنيم:
ا. باور اينكه قربانى هستيم ..
2. باور به اينكه ميتوانيم ديگران را تغيير دهيم ..
3. باور به اينكه اگر جاى فلانى بودم زندگى بهترى داشتم ..
4. انتظار داشتن از ديگران و باور به اينكه ديگران بايد مطابق انتظار ما رفتار كنند ..
5. باور به اينكه براى رسيدن به كمال و احساس شادى حتما به حضور فرد خاصى نياز داريم ..
6. اينكه هميشه لازم است ثابت كنيم كه ما درست ميگوييم و حق با ماست ..
7. نگران بودن درباره ى اينكه ديگران در مورد ما چه فكرى ميكنند ..

نظر بدهید
ثروت های دوازده گانه
تاريخ: پنجشنبه 1394/07/09 | 12: 3 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
ثروت های دوازده گانه:

1.رویکرد ذهنی مثبت.

2.تندرستی واقعی.

3.هماهنگی در روابط انسانی.

4.رهایی از ترس.

5.امید به موفقیت.

6.نیروی ایمان.

7.اشتیاق به بخشش

8.عشق ورزیدن به کار.

9.تعصب نداشتن به همه موضوعات.

10.انضباط شخصی.

11.توانایی درک دیگران.

12.امنیت اقتصادی.





ناپلون هیل، کتاب کلید طلایی

نظر بدهید
خطاهای فرزند پروری
تاريخ: پنجشنبه 1394/07/09 | 11:12 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
فرزند پروری :: خطاهای

1- خطای تو بدی:
یعنی پدر و مادر کاری بکنن که معنی اون این باشه که فرزندشون بده. دقت کنین بچه ها کار بد میکنن، اما بد نیستند. اونچه بده و باید تنبیه بشه رفتار بچه است، کار نادرستشه، نه خودش.

2-خطای تو مهم نیستی:
مثلا ::
بچه: مامان امروز ناهار چی داریم؟
مامان: قرمه سبزی.
بچه: دوست ندارم. من شیر کاکائو میخورم.
مامان: چی دوست نداری؟ چرا؟ خیلی خوشمزه است. بابا خیلی دوست داره.
خطا: بابا مهمه، تو مهم نیستی.

3- خطای انتظار:
وقتی که از بچه انتظار داشته باشیم که بفهمه ما چی میخواهیم بگیم اما از خودمون انتظار نداشته باشیم که واضح و درست حرف بزنیم خطا کرده ایم.

4- خطای نادیده گرفتن:
وقتی بچه رو نمیبینیم، وقتی احساسش و سلیقه و علاقه اون رو نمیبینیم مرتکب خطای نادیده گرفتن شدیم.

5- خطای سوءاستفاده از قدرت:
یک پدر و مادر خوب باید قدرت داشته باشند اما نباید زور گویی کنند.

6- خطای دخالت:
وقتی پدر و مادر دچار این خطا میشوند که در حریم فرزندشون دخالت کنند. وقتی موقع غذاخوردن رعایت احترام او و بشقابش رو نمیکنن و غذا میریزن تو ظرفش و میگن بخور، برات خوبه. و یا وقتی سرزده وارد اتاقش میشوند و یا وقتی دفتر خاطرات و وسایل شخصی او را وارسی میکنن تا شاید ... چون مادر هستن و یا دلواپس بچشون هستند و ....

7- خطای دروغ:
مال وقتیه که پدر و مادر دروغ میگن. از دروغهای ساده ای مثل این که:
غذا نخوری میگم لولو بخورتت
تا دروغهایی مثل: اگه غذا نخوری دیگه دوستت ندارم.

8- خطای برچسب:
این خطا بدترین نوع خطاست مشکل هم اینه که گاهی آشکار نیست. دو نوع خطای برچسب داریم. خطای برچسب آشکار مثل وقتی که بچه رو تنبل، لجباز میدونیم و آشکارا در گفته هامون به او تهمت یا برچسبی میزنیم. خطای برچسب پنهان است که برچسب توی صحبت ما آشکار نیست اما در عمل یا معنی کارهامون میتونه پنهان باشه.
هر نوع برچسبی خوب یا بد، منفی یا مثبت، تنبل، شاگرد، پادو، مهمون و شازده کوچولو و ... همه این برچسبها عوارض منفی دارن چون واقعیت نیستند.

"تکنیکهای فرزند پروری؛ سعید جهانشاهی"

نظر بدهید
کودکان و کارتون خیالی
تاريخ: سه شنبه 1394/07/07 | 23: 8 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
روان شناسي کودک و نوجوان
کودکان و کارتونهاي خيالي
کارتون هاي خيالي، 50 درصد يادگيري کودکان را کاهش مي دهد.
تماشاي کارتون هايي که روند سريع دارند، سرشار از تصاوير و اتفاقات پرحادثه و غيرواقعي هستند، بر روي يادگيري کودکان تاثير منفي مي گذارد.
"باب اسفنجي- شلوار چهارگوش" نام کارتوني داراي شخصيت هاي خيالي است که در اعماق دريا اتفاق مي افتد و بسياري از بچه هاي خردسال سراسر دنيا آن را تماشا مي کنند.
پژوهشي که در دانشگاه ويرجينيا انجام شده است، نشان مي دهد که توانايي يادگيري کودکان بلافاصله پس از تماشاي اين کارتون کاهش مي يابد.
اين تحقيق بر روي کودکان چهار ساله انجام گرفت و آن ها را به سه گروه تقسيم کردند: گروه اول به تماشاي کارتون «باب اسفنجي» سرگرم بودند و براي گروه دوم، کارتوني با ريتم آرام تر و واقعي تر به نامه "کايلو" در نظر گرفته شد و گروه سوم به جاي تماشاي تلويزيون مشغول نقاشي شدند.
آنجلينا ليلارد، يکي از پژوهشگران مي گويد پس از اتمام آزمايش، از تمام کودکان خواسته شد که در آزموني که براي اندازه گيري ميزان دقت، يادگيري و توانايي حل مسائل در ميان کودکان طراحي شده است، شرکت کنند.
او درباره نتيجه آزمون مي گويد ما متوجه شديم که گروهي که کارتون باب اسفنجي را تماشا کرده بودند، نسبت به گروه هاي ديگر از پنجاه درصد توانايي يادگيري کمتري برخوردار بودند.
مغز کودکان در چهار سالگي در حال توسعه بخشي است که مسئول حل مسائل و کاربردهاي منطقي است.
ليلارد مي گويد يکي از دلايلي که کودکان گروه "باب اسفنجي" مشکل يادگيري داشتند، روند سريع و موضوع خيالي اين کارتون است.
او مي گويد: «اين کارتون سريع و خيالي و فانتزي است. اين به آن معني است که مغز اين کودکان بايد اطلاعات بسياري را در مدت زمان بسيار کوتاهي پردازش کند و خيالي بودن اين موضوعات پردازش آن را مشکل تر مي کند. »
ليلارد مي گويد اين تحقيق تنها تاثيرات کوتاه مدت اين کارتون ها را بر روي مغز کودکان نشان مي دهد و براي يافتن اثرات بلند مدت آن بر روي کودکان بايد تحقيقات بيشتري انجام شود
دانشمندان آمریکایی دریافتند نواحی از مغز نوجوانان هنگامی که آنها از جانب مادرانشان مورد انتقاد قرار میگیرند، غیرفعال شده و آنها به شیوهای بسیار عاطفی به این انتقادها واکنش نشان میدهند.
اسکنهای مغز نوجوانان نشان دادهاند در مواجه با انتقادهای مادرانه، نواحی از مغز آنها که با عواطف منفی مرتبط است، بیشفعال شدند در حالی که فعالیت نواحی موردنیاز برای کنترل عاطفی کاهش یافت.
دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه پیتسبرگ، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و دانشگاه هاروارد از مغزهای 32 نوجوان با سن متوسط ​​14 سال اسکن گرفتند. محققان زمانی که نوجوانان به دو کلیپ 30 ثانیهای حاوی انتقاد مادرانشان از خودشان گوش میدادند، از مغز آنها اسکن گرفتند.
نتایج نشان داد هنگام شنیدن انتقادات مادرانه، نواحی از مغز نوجوانان که در پردازش عواطف منفی دخیلاند، بیش از حد معمول فعالیت دارند. دانشمندان همچنین با کمال تعجب دریافتند فعالیت نواحی از مغز مانند قشر پیشپیشانی که مسئول کننرل عواطف و درک دیدگاههای دیگران است، حین شنیدن انتقاد مادرانه کاهش یافت.
محققان بر باورند کاهش فعالیت نواحی از مغز نوجوانان که در پردازش اجتماعی دخیل است، موجب میشود آنها متوجه اثرات پرخاشگریشان بر روی احساسات والدین نباشند.بنابراین، درک کاهش فعالیت مغز در نواحی دخیل در کنترل عواطف میتواند تنشهای موجود بین والدین و نوجوانان را توضیح دهد.
نتایج این بررسی نشان میدهد تنش بین نوجوانان و والدین موضوعی عادی بوده و نوجوانان در این میان تقصیری ندارند. بر اساس این پژوهش، نوجوانان با واکنش عاطفی افزایشیافته و کنترل شناختی کاهشیافته در مغزشان به انتقادهای مادرانشان واکنش نشان میدهند.
درک بهتر واکنشهای فرزندان به انتقاد والدین میتواند دیدگاههایی برای تعدیلکردن اثرات رفتار نوجوان بر روی والدین ارائه دهد. این موضوع میتواند به رشد رفتاری فرزندان کمک و در بسیاری از موارد از بروز مشاجرات جلوگیری کند.
لینک مقاله این تحقیق در ژورنال رشد علوم اعصاب شناختی:
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1878929314000085

نظر بدهید
ناخن جویدن کودکان
تاريخ: سه شنبه 1394/07/07 | 22:59 | نویسنده: جلیل کاظمی پور
اعتماد به نفس ,
:: بازدید از این مطلب : 129

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








x
با سلام آدرس چت روم عوض شده است برای ورود اینجا کلیک کنید !

اول چت

با تشکر مدیریت چت روم